A Scent-marketingről bővebben

Stagnáló piacok, homogén termékek és majdnem ugyanaz marketing folyamat korszakban a vásárlási helyszínek felélenkítése bármi segítségével sokkal fontosabb. Ezen túlmenően az ügyfél még mindig jobb az üzletben dönti el, hogy megvásárolja az adott terméket vagy nem. Több empirikus tanulmány USA-ból és Németországból azt mutatja, hogy az érzelmi kötődés a helyhoz, ahol vásárolunk, vagy a termékhez, amely vásárlásáról gondolkounk, támogatva lehet több lépéssel mint reklámmal vagy kellemes zenével. Hangulat, döntés, hogy mit vásárolunk és mit nem és az eltöltött idő az üzletben nagyon erősen és pozitívan befolyásolja a megfelelő illatot kiválasztását.

Alapvető tények:

A marketing és kereskedelem nagy része a mai világban támaszkodik két alapvető érzékre: látásra és hallásra. Mert amir érzünk, a hangulatunkra és érzelmeinkre a legfontosabb. Szaglási érzékelés a legerősebb emberi érzékelés mint teljesség, kapcsolódik az emberi emlékezetéhez és az érzelemhez. Minden nap találkozunk illatokkal, amelyek erősen befolyásolják a hangulatunkat és viselkedésünket.

Fontos eszköz a kereskedelemben:

Scent-marketing egyre hihetetlenül fontos eszköze az üzleti életben, különösen az eladásban. Az egyes cégek rájöttek, hogy milyen hatékonyan működik az illat éppen kapcsolatban az eladással - hogyan erősen befolyásolja az érzelmet és az ügyfelek általános hangulatát. Kombinálva más érzékszervekkel, különösen látással és hallással,ez a leghatékonyabb módszer annak, hogyan árusítani. Szaglás, látás és hallás együttesen az ügyfélnek alkotják a teljes egyedi élményt, amely érintheti a jelenlegi hangulatot.

Miért olyan hatásos?

Általában az illat kivált emlékeket. Az emlékek azonban hatással vannak az érzelmeinkre. Az érzelem hat a jelenlegi hangulatban, akedélyállapotra. És végül - a hangulat meghatározza a reakciót a környékre. Ez nagyon egyszerű, de biztos képlet, amelyt lehet használni a mindennapi interakcióban az ügyfelekkel és kliensekkel.

Mit értékesít?

Scene-marketing használja az ismereteket, hogy az illat tudatalatti koncentrációban – tehát tudat alatt érzékelve, közvetlenül hat az agy limbikus központjában. Ez agy része felelős az érzéseinkért, közvetlen hatása van a viselkedésünkre. Scent-marketing tudatalatti aromatizálás értelmében levegőben bemutatótermekben hozz konkrét pontos mérhető eredményeket.